Napalm

..: Budynki :.. ..: Jednostki :.. ..: Misje :.. ..: Porady :.. ..: Instrukcja :..
..: 01 :: 02 :: 03 :: 04 :: 05 :: 06 :: 07 :: 08 :: 09 :: 10 :: 11 :: 12 :: 13 :: 14 :: 15 :..

MISJA 11


Misja 11 Najtrudniejsza misja rasy Humans. Należy przetrwać 15 minut odpierając nieustanne ataki Robotów, zwłaszcza prowadzonych przy pomocy Plasmerów. O to co należy zrobić, aby się wszystko powiodło.

1. Zbuduj Solar Plant w północno-zachodnim rogu Command Center i postaw wieżę wiertniczą. Ustaw Ion Launchery w miejscach wskazanych na mapce (mapki są dwie i przedstawiają dwa sposoby rozplanowania bazy). Przed nimi postaw Pyro Tank, Triple Tank i Rocket Launchera. Można także ustawić tutaj Light Tank, ale nie wytrzyma długo. Jednego Light Tank i jednego Triple Tank ustaw za rafinerią (celem zabezpieczenia przed końcem misji). Po zachodniej stronie Command Center umieść Rocket Launchera i Napalm Launchera. Niech Bazookers i Infantry stoją za Oil Tower. Reszta pojazdów niech zajmie stanowiska na polu, na południe od Command Center. Jak już wybudujesz działa, będą stać za nimi. Jednostki nie wytrzymają długo, ale zawsze jakiś pożytek z nich będzie. Najważniejsze jest, aby Cheyenne odkrył teren na zachód od bazy, niedaleko - na około pół ekranu od wieży wiertniczej. Chodzi o to, abyś widział nadciągające Plasmery.





oil tower [o], command centre [c], solar plant [s], radar [m], refinery [r] rocket nest [t], rapid fire nest [f], ion launcher [i], infantry and bazookers [b]

2. Wybuduj radar na północnym-wschodzie i Solar Plant.

3. Wybuduj rafinerię. Musisz ją umieścić najdalej jak się da w kierunku północno-zachodnim od Solar Plant. Powinna jednocześnie znaleźć się na północno-wschodnim rogu Oil Tower. Posiadasz dwa Oil Tankery, których należy chronić. Wykorzystaj do tego celu Cheyenne. Nie ważne co by się nie działo - nie możesz ich stracić.

4. Wybuduj Rapid Fire Nest. Trzy z nich niech staną na zachód od Command Center.

5. Wybuduj Rocket Nest i ustaw go w południowo-zachodnim rogu rafinerii. Zapewni to ochronę przed atakami na Oil Tankery. Nie myśl jednak, że Cheyenne nie będzie miał co robić. Pomagaj wieżyczkom.

6. Wybuduj kolejne dwa Rapid Fire Nests i jednego Rocket Nest.

Gdy zostanie 11 minut do końca skończy Ci się ropa. Powinieneś w tym momencie mieć jakieś 800 kredytów. Wykorzystuj je wyłącznie do reperacji wieżyczek. Nie próbuj naprawiać Command Center! Gdy jednostki zaczną zmieniać swoje pozycji z powodu ataków, ustawiaj je z powrotem tam gdzie stały. Najniebezpieczniejsze są Plasmery atakujące od zachodu i południa. Atakując je wystarczająco wcześnie sprawisz, że zaczną się wycofywać.

Najważniesze jest opanowanie kontroli nad Cheyenne i utrzymać go najdłużej jak się da (przynajmniej przez 11 minut). Pamiętaj, aby latał w kierunku zachodnim i wypatrywał Plasmerów. Nie wydawaj polecenia ataku! Sam to zrobi z odpowiedniej odległości nie narażając się na atak Plasmera. Gdy Cheyenne zacznie podlatywać do Plasmera lub gdy Plasmer się nie wycofa od ognia, wycofuj swój helikopter. Wieżyczki też są od tego aby się nimi zająć. To samo dotyczy ataku od południa. Pamiętaj też, aby Cheyenne atakował z boku. Daje to czas na ewentualne odwrócenie działa Plasmera oraz nie doprowadza do sytuacja wpadnięcia w krzyżowy ogień.

Jeżeli wszystko poszło zgodnie z wskazówkami powinno pozostać około 5-6 minut do końca. Roboty przestają atakować z taką siłą i widać, że się wszystko uspokaja. Koniec jest bliski, ale nie strać czujności.

Czasami zdarzają się sytuacje, które nie zostały opisane w powyższym schemacie. Pierwsza z nich to nadciągający od zachodu Mobile Bomber. Zniszcz go zanim podjedzie bliżej. Druga niespodzianka to szalony atak Robotów w ostatnich minutach misji. Wtedy do akcji mogą wkroczyć te jednostki co zostawiłeś za rafinerią. Można je wykorzystać także w sytuacji gdy stracisz Cheyenne (to nie to samo, ale zawsze coś).