Napalm

..: Budynki :.. ..: Jednostki :.. ..: Misje :.. ..: Porady :.. ..: Instrukcja :..
..: Humans :.. ..: Robots :..
 
AIRSTRIKE
Cena: 1230
Dostępny w: Cosmic Center

Airstrike jest zrzucany w miejsce zaznaczone jako cel. Samolot dokonujący zrzutu wykonuje trzy przeloty. Dokładnie wycelowany zrzut może zniszczyć budynek. Rada: przed zaznaczeniem celu zrzutu warto zapisać stan gry - samolot czasami "zbacza" trochę z kursu.
 

 
ANTIGRAV
Cena: 1560
Dostępny w: Antigrav Factory

Jednostki latające. Bardzo łatwo mogą zostać zniszczone przez jednostki Rocket Launcher oraz naziemne systemy obronne. Są szybkie, lecz znacznie słabsze niż jednostki rasy Humans - Sioux. Strzelają serią dwóch strzałów lasera. Wyśmienite do odstraszania przeciwnika, który lubi robić podchody jednostkami Artillery lub Plasmer.
 

 
ATTACK UFO
Cena: 6390
Dostępny w: Cosmic Center

Technologia pozaziemska. Atak dokonywany z powietrza przez potężny statek kosmiczny. Z osiemdziesięcioprocentowym powodzeniem potrafi zniszczyć budynek.
 

 
BRAM VEHICLE
Cena: 1110
Dostępny w: Heavy Factory

Jednostka ta wystrzeliwuje cztery rakiety, które bardzo dokładnie trafiają w cel. Pojazd potrafi radzić sobie z systemami obrony. Jest jednak dosyć wolny i może stać się łatwym celem dla szybko poruszających się jednostek lub helikopterów. Tutaj drobna uwaga: obserwuj działo jednostki. Jeżeli obraca się jest to znak, że jednostka się wycofuje, zmienia pozycję lub obiera nowy cel. Walcząc rasą Humans warto wykorzystać ten moment na atak. Jeżeli walczymy rasą Robots należy uważać, czy jednostka w wyniku zmiany położenia nie jest narażona na zniszczenie.
 

 
BUGEE
Cena: 270
Dostępny w: Light Factory

Bardzo przydatny jako jednostka rozpoznawcza. Bardzo szybki, lecz słabo opancerzony.
 

 
FLAMERS
Cena: 390
Dostępny w: Barracks

Miotacze ognia to odpowiednik jednostki Bazookers. W pierwszych misjach stanowią główną siłę ognia Twoich oddziałów.
 

 
GIANT ANTIGRAV
Cena: 3060
Dostępny w: Antigrav Factory

Giant Antigrav to większa i silniejsza wersja Antigrav. Jest bardziej niebezpieczny niż poprzedni model. Strzela czterema pociskami lasera. Warto wykorzystać ich przewagę w ataku z dystansu. Zasięg ich dział jest większy niż systemów obronnych.
 

 
GRENADIERS
Cena: 480
Dostępny w: Barracks

Żołnierze rzucający granatami. Jeżeli nie musisz, nie buduj ich. Mają dosyć sporą skuteczność, lecz czas pomiędzy rzutami jest zbyt duży i jednostka może łatwo zostać zniszczona. Lepiej wybudować większą ilość Flamerów.
 

 
LASER TANK
Cena: 870
Dostępny w: Medium Factory

Jednostka całkiem dobra. Jako jeden z nielicznych czołgów potrafi sobie poradzić z ustrzeleniem jednostek Sioux i Cheyenne. Dysponuje siłą ognią i pancerzem lepszym niż Tiger Tank.
 

 
LIGHT TANK
Cena: 330
Dostępny w: Light Factory

Rasa Robots posiada dwa typy tych czołgów: Light Tank i Light Tank II. Wersja druga jest lepiej opancerzona i silniejsza.
 

 
LIGHT TANK II
Cena: 480
Dostępny w: Light Factory

Rasa Robots posiada dwa typy tych jednostek: Light Tank i Light Tank II. Wersja druga jest lepiej opancerzona i silniejsza.
 

 
MED TANK
Cena: 600
Dostępny w: Medium Factory

W późniejszych misjach nie opłaca się budować jednostek dostępnych w Light Factory. Czołgi dostępne w Medium Factory, na czele z jednostką Med Tank są lepsze pod każdym względem.
 

 
MINIGUNNERS
Cena: 240
Dostępny w: Barracks

Minigunners sprawdzają się tylko w pierwszych misjach, zwłaszcza gdy zebrani są w dosyć dużą grupę. Najlepiej gdy stoją za linią czołgów lub innych pojazdów. Jednostki średnie i duże mogą ich rozjechać. Upewnij się, że nie ma ich w pobliżu wybuchającego od zniszczeń budynku. W późniejszych misjach są zwykłym mięsem armatnim.
 

 
MOBILE BOMBER
Cena: 900
Dostępny w: Medium Factory

Mobile Bomber dla rasy Robots lub Nitroglycerin dla rasy Humans. Ich cel jest jeden: zniszczyć wszystko! Rasa Robots otrzymuje tę jednostkę znacznie wcześniej, bo już po uzyskaniu drugiego poziomu technologicznego w Medium Factory. Humans otrzymują ją dopiero po uzyskaniu pierwszego poziomu technologicznego w Heavy Factory. Obie jednostki to nuklearne bomby na kołach. Można je w dowolnym momencie aktywować. Innym sposobem wykorzystania jest podjazd pod wskazany budynek lub między wrogie jednostki wroga i czekać aż zostanie zniszczony.
 

 
MOBILE CU
Cena: 2430
Dostępny w: Medium Factory

Jednostka umożliwia stawianie zabudowań bazy zdala od głównych jej struktur. Możliwość ta nabiera znaczenia w sytuacji, gdy trzeba szukać sposobów na ochronę wież wiertniczych.
 

 
NUKE MISSILE
Cena: 4590
Dostępny w: Cosmic Center

Rakieta jądrowa jest bardzo niszczycielską bronią. Typowy przykład broni "wystrzel i zapomnij".
 

 
OIL DRILLER
Cena: 1050
Dostępny w: Light Factory

Wykorzystywany jest do stawiania wież wiertniczych na plamach ropy.
 

 
OIL TANKER
Cena: 750
Dostępny w: Light Factory

Oil Tanker wywozi ropę z wież wiertniczych i dostarcza ją do rafinerii, gdzie surowiec zamieniany jest w kredyty. Za każdym razem, gdy wybudujesz rafinerię otrzymujesz darmowo jednostkę Oil Tanker. Zasadniczo powinny przypadać trzy jednostki Oil Tanker na dwie rafinerie.
 

 
PLASMER
Cena: 1170
Dostępny w: Heavy Factory

Plasmer strzela salwą ognia. Strzały oddawane są dosyć często. Nie potrafi strzelać w kierunku jednostek latających, lecz gdy takie jednostki znajdą się na linii strzału zostają trafione (Sioux zostaje zniszczony).

Grając rasą Humans można nauczyć się ich zachowania. Gdy zobaczysz, że odwraca lufę atakuj! Gdy widzisz nadjeżdżającą w Twoim kierunku jednostkę, wyślij kilka helikopterów Sioux lub Cheyenne, aby go przegoniły.
 

 
PREDATOR
Cena: 1320
Dostępny w: Heavy Factory

Bardzo dobre jednostki. Strzelają ogniem ciągłym.
 

 
ROCKET LAUNCHER
Cena: 780
Dostępny w: Medium Factory

Bardzo dobra jednostka. Atakuje z dystansu i praktycznie aż do misji 8. nie powinieneś się z nią rozstawać. Kilka sztuk, z odpowiedniej, bezpiecznej odległości, potrafi zniszczyć wieżyczki Cannon Nest i Rocket Nest.
 

 
SABOTEURS
Cena: 1230
Dostępny w: Barracks

Sabotażyści nie potrafią przemieszczać się tunelami bez transportera. Ich zadaniem jest przejęcie budyku i wysadzenie go.
 

 
SPY SATELLITE
Cena: 1410
Dostępny w: Cosmic Center

Satelita szpiegowski po wyprodukowaniu odkrywa całą mapę terenu.
 
 

 
SUPPLY UFO
Cena: 1560
Dostępny w: Cosmic Center

Statek dostawczy ląduje na Cosmic Center, dostarczając nowe jednostki. Dostawa jest całkowicie losowa, więc warto wcześniej dokonać zapisu stanu gry. Jednostki, które są dostarczane są bardzo zróżnicowane. Możemy otrzymać jednostki: Grenadiers, Bugee, Bram Vehicle, Flamers, Laser Tank czy Predator.
 

 
TECHNICIANS
Cena: 600
Dostępny w: Barracks

Technicy potrafią poważnie uszkodzić lub przejąć wrogi budynek. Są pozbawieni broni i pancerza.
 

 
THREELER
Cena: 1080
Dostępny w: Heavy Factory

Jednostka posiada trzy działa. Strzela szybko i celnie ogniem ciągłym. Potrafi zestrzelić pojazdy latające.
 

 
THUNDERBOLT
Cena: 1590
Dostępny w: Heavy Factory

Jest to odpowiednik jednostki Bastard. Idealnie nadaje się do niszczenia zabudowań i systemów obrony. Nie pozwól, aby jednostki Rocket Launcher atakowały go z kierunków bezpośrednich - zawsze z pośrednich (NW, SE itd.). Szybki sposób na ich zniszczenie to atak zmasowaną ilością helikopterów lub jednostkami Bastards. Istnieje także fałszywa wersja tej jednostki.
 

 
TIGER TANK
Cena: 720
Dostępny w: Medium Factory

Czołg, dosyć kiepski jak na swoją cenę. W rzeczywistości lepiej i taniej wychodzi wyprodukować więcej jednostek Laser Tank niż kilka Tiger Tank.
 

 
TRANSPORTER
Cena: 760
Dostępny w: Medium Factory

Transporter wykorzystywany jest do transportowania jednostek pieszych. Do środka zabiera pięć jednostek. Uważaj, aby nie przejechać ostatniej jednostki, która wyszła z transportera!
 

 
TUNNEL ENTRANCE VEHICLE
Cena: 720
Dostępny w: Medium Factory

Pojazed wykorzystywany do budowy tuneli.